Exportba menekült a Neuzer kerékpárgyár

Egy (az Origo-n a közelmúltban megjelent) cikk szerint tavaly 40 százalékkal nagyobb volt a Neuzer árbevétele 2008-hoz képest. Igen figyelemre méltó, hogy a válság kellős közepén a cég az exportárbevételét mintegy 80 százalékkal növelni tudta. Ráadásként még a belföldi értékesítésük is nőtt – igaz, „csupán” 23 százalékkal –, amit a cégvezető szerint elsősorban a Posta tendernek köszönhettek.

Őszintén gratulálunk a Neuzer külpiaci eredményeihez, ugyanakkor elgondolkodtató, vajon minek köszönhetik sikereiket. Nyilvánvaló, hogy nem a nemzetközi kommunikáció színvonalának. Honlapjuk angol nyelvű főoldala pl. így kezdődik: „Sample news2 Prefacesdf asdf asdf asfd”, és az „About us” oldal sem javít sokat a kedvezőtlen benyomáson. Az egész honlap elavult, a design túlzsúfolt, a tartalom érdektelen. Az angol nyelvű potenciális külföldi partnerek csak az igénytelen megjelenéssel szembesülhetnek.

„A kinti piacok felkutatását és megdolgozását azóta is folyamatosan végzik” – írja az Origo. Lehetséges, de véleményünk szerint sokat ront a hatékonyságukon az, hogy nem használják megfelelően a ma már szinte kötelező kommunikációs eszközöket. A jelek szerint a Neuzer nem foglalkozik a márkaépítéssel. Kár. Ha tudatosabban kommunikálna, még sikeresebb lehetne.

Comments are closed.

Dansette