Online nemzetközi üzletkötés – gombamód szaporodó portálok
Az interneten az elmúlt években több ezer, szakmai témákra és/vagy régiókra specializálódott online piactér jött létre.
Mi is az a nemzetközi online piactér (B2B marketplace, B2B directory)?
- A piactér egy internetes platform, ahol a vevők és az eladók virtuális formában találkozhatnak egymással.
Mik a legfontosabb előnyei?
- A kis- és középvállalkozásoknak is lehetőséget biztosít a nemzetközi színtéren való megjelenésre, mivel az alapregisztráció általában díjmentes.
- A hagyományos külkereskedelmi csatornákhoz képest ily módon kisebb költséggel és sokkal gyorsabban lehet üzletet kötni.
- A piacterek gyakran további szolgáltatásokat is kínálnak kedvező áron.
Miért előnyös az eladónak?
- Csökkentheti a marketing- és promóciós költségeit.
- Közvetlenül találhat új vevőket a világpiacon.
- A hét minden napján, napi 24 órán keresztül hirdetheti termékeit.
Miért előnyös a vevőnek?
- Megkeresheti a kívánt termék gyártóit és szállítóit az adatbázisban.
- Megadhat speciális kritériumokat és árajánlatokat kérhet.
- Közvetlen kapcsolatba léphet az eladóval akár egyszeri, akár hosszú távú együttműködést keres.
- Felkutathatja és tesztelheti a célpiacának szánt új termékeket.
Hol találhatunk ilyen piactereket, és hogyan értékeljük ki ezeket? Következő blogbejegyzésünkben ezzel a témával foglalkozunk.
R.Á.