Üzleti közösségek az interneten – már jelen lenni is kevés

Legújabb kutatások szerint a cégtulajdonosok és a felsővezetők gyakrabban használják a Google keresést, mint azt feltételeznénk. Ezt a feladatot a vezetők nem delegálják, átlagban napi hat keresést lebonyolítanak saját maguk. Érdekesség, hogy a felmérés szerint jobban szeretnek videót nézni, mint olvasni: a YouTube portálon napi másfél millió üzleti célú keresés történik. Az üzletemberek nagy része aktívan használja a közösségi marketing eszközeit is (wiki, Twitter, LinkedIn…).

Mit is jelent ez a számunkra? Sokan szkeptikusak abban a tekintetben, hogy a legújabb csatornák mennyire működőképesek az üzleti világban. Tudomásul kell vennünk, hogy hihetetlen változások zajlottak és zajlanak le, ami az élet egyetlen területét sem hagyja érintetlenül.

A külföldi vállalatközi (B2B) szektor döntéshozói tehát intenzív felhasználók a LinkedIn, a Xing, a Twitter, a YouTube és számtalan más portálon, és ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni. Magyarországon még viszonylag kevesen használják, de például a LinkedIn portálon – amely kifejezetten üzleti alkalmazás – már több mint negyvenezer magyar regisztrált. Nem is beszélve a negyvenmillió külföldi felhasználóról. És ha külföld felé kommunikálunk, ha exportálunk vagy exportálni készülünk, akkor ezt ki is kellene használni.

Jelen kell lenni, sőt, aktívan kell jelen lenni.

R.Á.

Comments are closed.

Dansette